Les gedichtenpad eerste leerjaar:
De kinderen waren in het begin voorzichtig enthousiast maar naar mate we meer op pad gingen werden ze enthousiaster. Ze vonden het een leuke manier om zo in aanraking te komen met gedichten. Ook ik heb er weer heel veel uitgeleerd. Het is een andere manier om met verschillende domeinen te werken van muzische vorming. Het was zeker een hele verrijking voor mijn eigen persoonlijk muzisch proces.
Lied: oversteken
Als afsluiter van het project rond verkeer had ik het liedje aangeleerd van 'oversteken' (zie hieronder). Met de nodige afbeeldingen als hulp en vele herhalingen ben ik er in geslaagd om het lied aan te leren aan de kinderen. Ze waren er zelfs redelijk snel mee weg waardoor er nog tijd was om bewegingen bij uit te voeren. Omdat het kinderen uit het eerste leerjaar waren, ging de combinatie van zingen en bewegen niet zo goed. Daarom had ik de klas telkens op gesplitst in twee waarbij het ene deel zong en het andere deel maakte de bewegingen. Het was een fijne afsluiter en paste goed in de visie van de school daar zij de naam 'project' hanteren voor wero en muzo samen waardoor je gemakkelijk vakoverschrijdend kan werken.
Lied oversteken (op melodie van 'broeder Jacob')
oversteken, oversteken
stoeprand stop, stoeprand stop
kijk naar alle kanten, kijk naar alle kanten
kijk, kijk, kijk kijk, kijk kijk
De Droomschool:
De namiddag op de droomschool was een fijne ervaring. Daar ik niet rechtstreeks de leiding had over de kinderen hierbij, heb ik toch ook weer een nieuwere kijk gekregen over hoe je muzo kan doen leven in je klas/school. Ik heb er zeker evenveel van genoten als de kinderen zelf.
Muzodag campus:
Daar er een vergissing was gebeurd met de data heb ik deze gemist. Ik vind dit persoonlijk niet zo fijn daar ik echt wel benieuwd was naar nieuwe verruiming in het muzisch proces. Ik hoop dat ik deze gemiste kans zeker nog kan inhalen in de volgende semester.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten